I MAY NOT BE A PERFECT ONE, I MAY NOT BE GOOD ONE BUT I ALWAYS TRYING TO A BETTER ONE :)

Sunday, February 5, 2012

#22 JANGAN MAIN HENTAMM JE!


 
 
Sempena Maulidur Rasul hari ni, aku tibe rasa terpanggil nak berkongsi satu cerita. Tak kesah lahh sapa sapa penah baca ke belom ke. Just want to share. Pendek kata, Sharing Is Caring. Aku kan caringgg :P *tu perasan k hahaha

Di sebuah restoran mahal..

Seorang gadis bertudung makan seorang diri...

tiba-tiba datang sekumpulan remaja duduk di meja sebelah..

Seorang gadis dari kumpulan itu berkata :

"gadis kampung mana pulak datang restoran mahal camni pastu makan guna tangan pulak tu...ni mesti tak reti nak pakai sudu dan garfu kan.."

Seorang anak muda pulak menyampuk:

"ish...muka cantik..tapi makan sampai licin pinggan..malu kalau aku jadi bf dia..kalau awek aku makan x sampai separuh pinggan..diet katakan..nak jaga badan...."

Seorang lagi berkata :

"eww..tengok tu...sampai menjilat jari..geli aku...pengotor rupanya awek ni..."..

Kemudian datang seorang lelaki yang tidak dikenali ke arah kumpulan remaja tu...

Lelaki tu berkata:

♥ Gadis bertudung itu makan guna tangan kerana ikut sunnah Rasulullah s.a.w. bukan kerana dia gadis kampung.

♥ Gadis bertudung itu makan sampai licin kerana dia tak ikut nafsu untuk membazir, bukan kerana dia tidak malu.

♥ Gadis bertudung itu makan sampai menjilat jari kerana ikut sunnah Rasulullah s.a.w, bukan kerana dia pengotor.

p/s : Rasulullah saw. bersabda yg bermaksud : “Sesiapa yg menghidupkan sunnahku, maka sesungguhnya ia telah mencintaiku, dan sesiapa yg mencintaiku, nescaya ia bersama-samaku di dalam syurga.. (Riwayat Anas ra.) (^_^) ♥

 
 
 AMBILLAH PENGAJARAN.
 
JOM KITA AMALKAN SUNNAH BAGINDA S.A.W.
 
INSYAALLAH , WALLAHUA'LAM ;D

2 comments:

Ainin Sofiyah Mansor said...

love this post :) <3

Tyra Waren Zulkepli said...

suka jugakk!
insyaallah. kita usaha sama2 utk amalkan ;)