I MAY NOT BE A PERFECT ONE, I MAY NOT BE GOOD ONE BUT I ALWAYS TRYING TO A BETTER ONE :)

Wednesday, February 29, 2012

It's 29th FEBRUARY!

ASSALAMUALAIKUM AND HELLO WORLD!

Tujuan aku nak tulis nii hanyalah nak mengabdikan kenangan tarikh pelik hari ni.
29th FEBRUARY
Hahaha
Jumpa 4 tahun sekali je kan.

Sapa sapa yang sambut birthday hari nii, HAPPY BIRTHDAY!
Berapa kek dapat?
Kaut sekali 4 kek ke?



Baik kanak-kanak.
Hari ni cikgu nak ajar sikit pasal bumi yerr


Kita dah tau kan bumi ni berputar kat atas paksinya dan mengelilingi matahari.
Kan? Kan?
GEOGRAFI A+ ! *memang ada pulakk -.-
Bumi berputar atas paksi yg condong 23.5 darjah ke kanan.
Haaa lengkap satu hari!

Macam niiii



Satu putaran bumi mengelilingi matahari bersamaan satu tahun kan?
Dalam kalendar masihi satu tahun ada 365 harii
Means ada 365 putaran bumi pada paksinya



Tapi ni kiraan congak je
Kiraan sebenar bumi terhadap matahari ialah 365.24
Hekk berlebih pulakkan?

Lebihan ni lahh yg dijadikan tahun lompat!
Direka kan 4 tahun sekali sebab nak kumpul lebihan baki dalam setahun tuu
Sebab tu lahh tahun lompat ada 366 hari!
Macam hari ni!!


p/s: semoga kita dipanjangkan umur.
tingkatkan amalan ;)









2 comments:

aisyah . said...

aku suke cre kau mnaip . slumberlen :E

Tyra Waren Zulkepli said...

hihiii. yekee. aku tengok carca marba. hahaha thanks btw :)